AMBULANSEN

Min vårdlärare är även ambulanssjukskötare och jobbar där ibland när han inte undervisar oss. Idag fick vi följa med till hans arbetsplats för att få veta vad som egentligen finns i ambulansen och hur allt fungerar. Jag lärde mig väldigt mycket och hela besöket var väldigt roligt.
 
 
 Ambulansen vi fick kolla i
 
 
Ellinor och Saadia testade förarplatsen
 
 
Magnus (min lärare) går igenom hur syrgasen fungerar
 
 
Hanna är glad inne i ambulansen
 
 
Saadia provade båren...
 
 
...fast hon var lika glad för det
 
 
Det var Emelie och jag också
 
 
Teresa och Abdoulaye hjälper Sofia att stabilisera kroppen
 
 
Hon blev rejält ihopstryck och kunde inte röra sig, hon blev som en levande mumie
 
 
Emelie och Elli tog besöket på allvar
 
 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Celine Naminah - En aspiebloggare

Vilket spännande besök.

2013-05-06 @ 18:07:52
URL: http://aspieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide